zaterdag 12 maart 2016

Gezonde vega muffins

Follow my blog with Bloglovin

Voorheen maakte ik altijd heerlijke muffins waarvan ik het recept een paar blogs geleden heb gedeeld. Maar nu wil ik sinds kort veganistisch eten en omdat in het recept wat ik gebruikte 3 eieren gebruikt werden ben ik op zoek gegaan naar een vervanger en dat bleek banaan te zijn. Dit heb ik uitgeprobeerd en wat denk je, ze zijn nog veel lekkerder! Dus, wie iets lekkers bij de koffie wil zonder toegevoegde suikers, zonder bloem (van beiden stijgt je bloedsuikerspiegel enorm) en zonder ei, probeer dit recept dan maar eens uit, ze zijn echt heerlijk. Je kunt de smaak een beetje vergelijken met amandelspijs, maar dan zonder die korrelige suiker smaak. Nou, hier komt hij: 


Vega Muffins  

Droge ingrediĆ«nten: 



  • 150 gram amandelmeel (of 75 g amandel- en 75 g volkorenmeel, dan is hij iets minder vet en iets steviger. Er komt dan wel een lichte broodsmaak aan)
  • ¼ theelepel zeezout 
  • 1/2 theelepel bicarbonaat 
  • ¼ theelepel pure stevia 
  • 75 gram rozijnen




Voor in de blender (of prakken en mengen): 



  • 2 bananen
  • ½ eetlepel appelcider azijn 
  • 1/2 eetlepel vloeibare vanille-extract (of 1 thl poeder)



Bereiding: 

  • Verwarm de oven voor op 180 graden 
  • Meng in een beslagkom alle droge ingrediĆ«nten 
  • Pureer de bananen samen met de vanille en de appelcider azijn in de blender. 
  • Schenk dit bij de droge mix en roer alles goed door elkaar. 
  • Verdeel het beslag over de 6 vormpjes 
  • Bak ze in 25 minuten gaar en smullen maar! 

(eerst even af laten koelen ;-) )

Voor de variatie kun je er ook een keer koekkruiden of cacao door doen.



X Sonja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten